Ayam saya

Saturday, August 28, 2010

Baka bapak ayam kampung.

Kurang lagi 2 minggu dah nak raya... semua tengah sebok nak prepair apa2 yg patut sebelum sampai 1 syawal, ape2 pun berhati2 dijalan raya and jangan boros sangat k.

Saya sekarang ni tengah dok buat survey cari Baka bapak ayam untuk bagi kawin dengan ayam2 saya yg dah meningkat dewasa..hehe
Buat masa ni ade 2 ekor yg sesuai ambik dekat rumah tok kat mahang. satu bapak ayam kampung asli & satu lagi ayam kampung bulu balik.Gambar baka ayam kampung saya.


Nak cari lagi 2 ekor baka bapak ayam lepas raya.. kalau ade bagi tahu saya k.

Kisah Reban pertama saya.
Dulu saya ade beli 4 ekor ayam kat kawan nak bela kat kg tok di mahang dengan bertujuan nak bagi makan sisa2 makan dirumah je. Reban yg besar sikit tu saya buat dengan tok wan and reban yg kecil tu saya buat sendiri, pada masa tu saya jalankan projeck buat perabot so ade kayu lebih saya buat la reban ayam tu. Keyakinan saya untuk menternak bermula dari sini. Dari empat ekor je dah jadi berpuluh ekor sampai tak larat nak makan & siap boleh jual lagi ayam kat org2 kampung.Bawah ni gambar reban ayam kat mahang.

5 comments:

  1. Essential post. As rose in all flower. Keep writings. Thanks.

    ReplyDelete
  2. Beautiful writings. Good thinking. Keep going. Thanks.

    ReplyDelete
  3. Nak beli Ayam Kampung siap proses? $13.50 per kilogram siap hantar (Lembah Klang shj). Berminat, bagitau nak berapa ekor. Bela sendiri kat Hulu Langat, boleh datang tengok. Harga boleh runding.
    Tel: 019-363 6060 (Amar)

    ReplyDelete