Ayam saya

Saturday, October 13, 2012

Coming back soon..

Hampir dua tahun aku menyepi dari dunia penternakan ayam kampung... Pengalaman dulu terlalu pahit untuk aku ditempuhi sehingga aku berputus asa.. Setelah sekian lama berfikir mengapa & kenapa akhirnya aku tahu apa jawapannya.. Memang mudah untuk dikatakan tapi amat susah untuk kita memahami dan mengerti maksudnya jika kita jauh darinya.. Insyaallah aku akan kembali meneruskan apa yg telah aku usahakan dan memperbaiki kelemahan/kekurangan yg lalu, Semoga allah memberkati segala yg kita usahakan...amin. Update terkini: 1) Saya baru siap menanam anak pokok getah di sekeliling kawasan reban ayam dengan bantuan dari RISDA. Benih anak getah aku beli sendiri lepastu claim balik kerana benih bantuan tahun ini kurang berkualiti/benih muda.Dengan kawasan yg terhadap dapat la aku sumbat dalam 90 pokok anak getah. 2) Reban ayam sekarang dijadikan stor untuk simpan barang and tempat untuk bertukang. insyaallah jika dimurahkan rezeki saya akan mula menternakan ayam kampung dalam sedikit masa lagi. 3) Sekarang ni saya tengah sebok buat rumah baru untuk kami sekeluarga mengantikan rumah kami yg usang...Sekarang ni tinggal saya dengan adik no 3 (Jan) yg dok bertukang buat rumah, sebelum ni kami bertiga dengan adik no 4 (Deris) disebabkan dapat masuk kerahan tentera selama 3 bulan dikelantan. Nak upah tukang mahal sekarang terpaksa buat rumah sendiri untuk save kos. Nanti saya update picture progress projek rumah kami. insyaallah projek ni akan siap sepenuhnya 2014. sekian...

7 comments:

  1. Sudilah lawati ke blog saya sama http://ayamtanduksatu.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum... kenapa abg fauzi berhenti daripada menternak ayam kampung?
    sebenarnya sy baru nk berjinak2 untuk menceburi bidang nie..
    Sudilah kiranya abg fauzi memberi nasihat kepada sy yang baru nk belajar nie..
    macam mana sy bleh contect abg fauzi..?

    ReplyDelete
  3. LIGA108 & WIN323 - Merupakan Situs Online Betting NO.1 Di Indonesia.
    Dengan WIN RATE tertinggi 97% + Bonus Bonus Super Heboh yang bisa
    anda dapatkan setiap hari nya!!

    Bonus Bonus Super Heboh Dari LIGA108
    ~ Bonus New Member : 20%
    ~ Bonus Next Deposit : 5%
    ~ Bonus Cash Back : 5%

    Minimal Deposit : Rp.25.000
    Minimal Withdraw : Rp.25.000

    Tunggu apalagi mari langsung bergabung bersama LIGA108 dan jadilah
    pemenang di setiap taruhan yang Bossku lakukan :)

    Contact Person LIGA108 :
    BB : 55A567BC
    LINE : LIGA108
    WA : +855 78 633 425 ( LIGA108 )
    WA : +855 78 633 430 ( WIN323 )

    ReplyDelete
  4. HANYA DI KENARI POKER BANYAK BONUSNYA BOSSKU
    Bonus New Member Bervariasi
    Bonus next deposit 5%
    Bonus rilingan 0,5%
    dan masik banyak yang lainnya bossku
    Penasaran!!! coba aja dulu.. biar gk penasaran.

    WHATSAPP : +855966139323
    BBM : KENARI00
    LIVE CHAT : KENARIPOKER . COM
    ALTERNATIVE LINK : KENARIPOKER . COM

    ReplyDelete
  5. Permainan Sabung Ayam Online di Agen BOLAVITA , dengan minimal deposit hanya Rp 25.000 saja , dan minimal betting hanya Rp 10.000 saja sudah bisa mainkan permainan Sabung Ayam

    http://agensabungayam.logdown.com/post/7859876-cara-menambah-power-pukulan-ayam-aduan-dalam-waktu-3-bulan

    Produk Kami Judi Sabung Ayam Online S128, SV388.

    https://www.sateayam.fun/
    https://m1.hj128.club/
    Daftar Sabung Ayam sv388
    Daftar Sabung Ayam Online S128

    Agen Sabung Ayam Online Bolavita Banyak Bonus dan Promo Mari Bergabung :

    Promo Sabung Ayam Terbaru 8x Win Beruntun.
    Bolavita Bisa Deposit Via OVO & GO-Pay.
    Sabung Ayam Deposit Via Pulsa XL & TSEL 25rb.

    Promo Promo BOLAVITA

    Telegram : +62812-2222-995
    Wechat : Bolavita
    WA : +62812-2222-995
    Line : cs_bolavita

    ReplyDelete
  6. Permainan Sabung Ayam Online di Agen BOLAVITA , dengan minimal deposit hanya Rp 25.000 saja , dan minimal betting hanya Rp 10.000 saja sudah bisa mainkan permainan Sabung Ayam

    http://agensabungayam.logdown.com/post/7872127-situs-judi-sabung-ayam-online-via-pulsa

    Produk Kami Judi Sabung Ayam Online S128, SV388.

    https://www.sateayam.pro/
    https://m1.hj128.pw
    Daftar Sabung Ayam sv388
    Daftar Sabung Ayam Online S128

    Agen Sabung Ayam Online Bolavita Banyak Bonus dan Promo Mari Bergabung :

    Promo Sabung Ayam Terbaru 8x Win Beruntun.
    Bolavita Bisa Deposit Via OVO & GO-Pay.
    Sabung Ayam Deposit Via Pulsa XL & TSEL 25rb.

    Promo Promo BOLAVITA

    Telegram : +62812-2222-995
    Wechat : Bolavita
    WA : +62812-2222-995
    Line : cs_bolavita

    ReplyDelete