Ayam saya

Monday, October 25, 2010

Makanan harian ayam saya

Tiap2 hari adik saya akan mengambil hampas kelapa kat kedai santan untuk diberi makan ayam2 kampung.. 300 ekor ayam kampung saya makan sebanyak satu gundi hampas kelapa setiap hari.. kuat makan sunguh ayam2 ni tengok pun gerun.. Kalau bekalan putus sebab kedai tutup terpaksa kami panjat pokok kelapa ambik buah bagi ayam2 makan. Nak harapkan jagung saja tak termampu la saya... sehari saya akan bagi sekali je ayam makan jagung iaitu pada waktu malam bila semua dah masuk reban buat lapik perut..hehe
saya bahagi kepada 2 tempat bagi makan ayam2 saya.. satu kat luar reban and selebihnya saya bubuh dalam bekas makanan dalam reban supaya ayam2 saya boleh ulang2 makan sampai petang. Gambar bawah ayam tengah makan hampas kelapa kat luar reban.



Ayam2 saya stage 1 semua dah besar2 + stage 2 yg masih mentah so tempat tido kena tambah lagi la untuk mengelakkan ayam2 ni berebut2 cari tempat tido.. lagipun tido kat tanah ni tak elok la saya rasa senang dapat penyakit.. bawah ni gambar adik saya tengah bertukang.

8 comments:

  1. After many days such article have read and really enjoyed it. Thanks.

    ReplyDelete
  2. Hai. Beautiful work. Write frequently and be beloved of others.Thanks.

    ReplyDelete
  3. I like your post. Wordless comment. Thanks.

    ReplyDelete
  4. Essential post. As rose in all flower. Keep writings. Thanks.

    ReplyDelete
  5. Beautiful piece of work. Go ahead. Thanks.

    ReplyDelete
  6. Worthy of applause. Looking for the next.

    ReplyDelete
  7. The World Bookmarking Now site is a largest bookmark site. Anybody can be use this social bookmark site for bookmarking there website. This Is SEO helping site. So you can use this site for SEO your website.

    ReplyDelete
  8. HANYA DI KENARI POKER BANYAK BONUSNYA BOSSKU
    Bonus New Member Bervariasi
    Bonus next deposit 5%
    Bonus rilingan 0,5%
    dan masik banyak yang lainnya bossku
    Penasaran!!! coba aja dulu.. biar gk penasaran.

    WHATSAPP : +855966139323
    BBM : KENARI00
    LIVE CHAT : KENARIPOKER . COM
    ALTERNATIVE LINK : KENARIPOKER . COM

    ReplyDelete