Ayam saya

Saturday, October 9, 2010

Menyambut kelahiran Puteri saya yg kedua...

Apekabar kawan2 penternak ayam semua semoga sihat2 belaka. Sebulan lebih saya menyepi tak update blog ni dok sebok berhari raya and Pada 24/09/2010 saya telah menyambut kelahiran anak saya yg kedua bernama Nur alaina sofni.Nanti saya upload gambar anak saya kat sini.

Ayam saya dah besar raya haji ni dah boleh jual tapi tak banyak la lebih kurang dalam 50 ekor je.. yg lain saya nak simpan buat bertelur. Nak biak sendiri mengunakan inqubator. Setelah buat pertimbangan saya akan cuba mencipta sendiri inqubator supaya saya dapat belajar cara menetas telur2 ayam ni disamping dapat tunjuk ajar dari kawan2 penternak yg otai2. Harap dapat bagi tunjuk ajar.

Baru2 ni adik saya bagi tahu ade peniaga supply anak ayam kg,itik,piru & puyuh kat Pasar hari malau. Dia jual ayam kg ori RM1.60/ekor murah betul sebelum ni saya ambik kat apek Pasar hari sg.bayu RM1.80. Lepas ni boleh la pesan anak ayam kat dia mungkin hujung bulan sebelas ni untuk stage3. Kalau berminat bagi tau saya k.

6 comments:

  1. After many days such article have read and really enjoyed it. Thanks.

    ReplyDelete
  2. Useful article. Will be beneficial for others. Thanks.

    ReplyDelete
  3. HANYA DI KENARI POKER BANYAK BONUSNYA BOSSKU
    Bonus New Member Bervariasi
    Bonus next deposit 5%
    Bonus rilingan 0,5%
    dan masik banyak yang lainnya bossku
    Penasaran!!! coba aja dulu.. biar gk penasaran.

    WHATSAPP : +855966139323
    BBM : KENARI00
    LIVE CHAT : KENARIPOKER . COM
    ALTERNATIVE LINK : KENARIPOKER . COM

    ReplyDelete